Zöld csoport








Bemutatkozik                                        
Kismogyorósiné Domján Zsuzsanna           
Óvodapedagógus
                                                                                        

Mióta dolgozol óvónőként, és miért ezt a pályát választottad?

2016.-ban felkérést kaptam egy ismerősömtől, hogy segítsek neki egy óvodapedagógusoknak szóló ének-zenei képességfejlesztő játéktár elkészítésében. Annyira élveztem a közös munkát, hogy mindezt gyakorlatban is szerettem volna kipróbálni. 2017-től így óvodai csoportoknak tartottam zeneovit, ami arra inspirált, hogy elvégezzem a főiskolát. 2021.-ben diplomáztam, de 2020. óta dolgozom a Bóbita óvodában.

Családodról beszélnél pár szót?

1994 óta vagyok együtt a férjemmel, 2001.-ben házasodtunk össze, amikor megszületett első fiúnk Györk. 2006.-ban született Bars, majd 2009-ben Zolta fiúnk is. Mindhárom fiamnál küzdöttünk valamilyen betegséggel, ezért át tudom érezni azon szülők és gyermekek helyzetét, akik az átlagostól eltérő problémákkal küzdenek. Ismerem a logopédiai kezelések, műtétek, fogászatok, fejlesztések rögös útját, így talán empatikusabban tudok ezen családok felé fordulni.

Mi a legkedvesebb része a gyerekekkel töltött napodban?

Minden napnak megvan a maga szépsége. Szeretem, amikor megérkeznek és mesélnek, hogy mi minden történt velük amióta nem találkoztunk. Szeretem, amikor a kezünk közül valami szép alkotás kerül ki. Szeretem, amikor látom, valami olyat adtam nekik, amire rácsodálkozhatnak, elgondolkodhatnak, vagy csak nagyon élvezték. Szeretem nézni, amikor önfeledten játszanak, amikor még haza sem akarnak menni, mert jól érezték magukat aznap az óvodában. Megtisztelő a bizalmuk, megható, hogy gondolnak rám, pl. amikor minden reggel kapok az ajtóban egy kavicsot. Igazán nincs kedves „része” a napnak. Minden nap van sok olyan pillanat, ami kedves.

Milyen kedves, a gyerekekhez fűződő történeted van?

Nincs kifejezetten kedvenc történetem. Minden nap történik valami, ami szívmelengető. Egy ölelés, egy odabújás néha szavak nélkül is többet jelent, mint bármelyik történet. De a vicces elszólások, a közös nevetések, vagy amikor „Zsuzsi néniset” játsszanak a gyerekek, amikor mozgás után azt mondják, ez nagyon jó volt, egy kerti virágcsokor, mind-mind kedves a szívemnek.

A pedagógiában, gyerekek nevelésében mit tartasz lényegesnek?

A következetességet és az együttműködést, csapatjátékot. Csak együtt tudunk hatékonyak lenni: kollégák, szülők és gyermekek.

Mivel foglalkozol szabadidődben?

A családommal vagyok természetesen. De a legkedvesebb szabadidőtöltésem a zene és a filmnézés. A zene minden érzelemre hat. Ha szükséges aktivizál, ha kell lenyugtat. A filmeken keresztül pedig érdekes történeteket, gondolatokat ismerhetek meg.

Csoportos Dajka
Vulczer Éva







Nincsenek megjegyzések: