Zöld csoport











Bemutatkozik
TÓTHNÉ SCHEBESTA MÓNIKA
óvodapedagógus

 
Mióta dolgozol óvónőként, és miért ezt a pályát választottad?

1992 07.01.-től dolgozom, mint óvónő. Itt kezdtem a Bóbitában, itt a zöld csoportban, ahol azóta is dolgozom.

Családodról beszélnél pár szót?

1997-ben férjhez mentem és családot terveztünk. 1998-ban Levente, 2005-bem Bálint fiúnk váltotta valóra álmainkat.

Mi a legkedvesebb része a gyerekekkel töltött napodban?

Mindig más, amit éppen csinálunk, tervezgettünk a lényeg, hogy lássam, a gyerekek jól érzik magukat. Szeretem, ha megnyílnak, magukról mesélnek, mikor mi történt velük akár jó vagy kevésbé is. További témákat hordoz magában, ha elmondják, őket mi foglalkoztatja, mire kíváncsiak.

Milyen kedves, a gyerekekhez fűződő történeted van?

Kiscsoportos kicsi lány egyszer a nagypapája kérdésére, hogy mit szeretne a fa alá? - azt válaszolta, hogy Mónika nénit - és amikor nem voltam sehol nagyon elkomorodott. -tudtam meg ezt az új év első óvodai napján, már jól is kezdődött az az évem is.

A pedagógiában, gyerekek nevelésében mit tartasz lényegesnek?

A következetességet tartom a legfontosabbnak. Szerintem a szokások, a napirend, a szabályok állandósága, ami biztonságot ad a gyerekeinknek. A kollegákkal az együtt gondolkodás fontos számomra, az egymásra ráerősítés, hogy a gyerekek is mindig mindhárom "óvónőtől" ill. otthon, saját szüleiktől is ugyanazon szokásokat, szabályokat hallják, így léphetünk egyik neveltségi szintről a másikra.

Mivel foglalkozol szabadidődben?

Bár nem vagyok már oly fiatal, de szeretek kipróbálni számomra ismeretlen sportokat. Egy éve görkorcsolyázom most már teljesen szabadon.
Mindkét fiunk gazdag szabadidős tevékenységeihez (úszás, gyermekvasutas szolgálatok, önvédelmi oktatás ...) még koruknál fogva szükséges a kísérés, a szállítás. Szeretem velük átélni ezzel kapcsolatos élményeiket, amíg még Ők is igénylik. Nagyon szeretünk kirándulni, belföldi programokat szívesen látogatunk és mindig egybekötjük nagy fürdőzéssel, akármilyen évszak is van.




Nincsenek megjegyzések: