Lila csoport




Bemutatkozik                                                   

Kiss Ferencné

Óvodapedagógus 

Mióta dolgozol óvónőként, és miért ezt a pályát választottad?

1974-óta dolgozok óvodapedagógusként. A szüleim szerették volna, hogy pedagógus legyek, de én nem éreztem elég elhivatottságot a nagyobb gyerekek nevelése iránt. Igy választottam a Kecskeméti Tanítóképző Intézet óvónői szakát.

Családodról beszélnél pár szót?

Egy fiú gyermekem van, 43 éves. Két fiú unokám van, óvodás és kisiskolás korúak.

Mi a legkedvesebb része a gyerekekkel töltött napodban?

Az egész életemet meghatározta és örömmel töltötte el a gyerekek közötti időszak. Nem tudok kiválasztani legszebb részt vagy legkedvesebbet. Az ünnepek hangulata, a Karácsony és az Anyák napja elsősorban nagyon közel állnak hozzám.

Milyen kedves, a gyerekekhez fűződő történeted van?

A nagycsoportosokkal a „ Só” című mesét dramatizáltuk. Egy kiscsoportos kislány megszólalt a végén:

 „Én úgy szeretlek Téged, mint az emberek a sót!”                                                                                     - Nagyon örülök neki! – válaszoltam                                                                                                          - És nekem adod a legszebbik országodat? – kérdezte

A pedagógiában, gyerekek nevelésében mit tartasz lényegesnek?

Szeretet, bizalom, biztonságérzet adása. Nyugalom és türelem. Megismerni a gyermekeket, képességeiket és önmagukhoz képest fejleszteni őket „Lépésről lépésre”. Az egyéni bánásmód, a differenciált fejlesztés számomra mindig nagyon fontos.

Mivel foglalkozol szabadidődben?

Unokák! Unokák! Unokák!                                                                                                                        Keresztrejtvényfejtés, olvasás barátokkal találkozás.

Nincsenek megjegyzések: