Barna Csoport







Bemutatkozik

Máténé Hegyesi Mariann

Mióta dolgozol óvónőként és miért ezt a pályát választottad?                      

1992. óta dolgozom óvodapedagógusként, pályámat ebben az intézményben kezdtem és ma is itt dolgozom. Óvodapedagógus és gyógytestnevelő vagyok.

Már kisiskolás korom óta határozottan óvónéni szerettem volna lenni. Egy, a szüleim baráti körében lévő óvodapedagógus hatására. Sokat voltam csoportjában és vele gyerekkoromban.

Családodról mesélnél pár szót?

1993. óta vagyok férjnél, két felnőtt fiúnk van, akik sikeres sportolók voltak gyerekként, zenei képzettséggel rendelkeznek és egyetemre jártak. Büszke vagyok rájuk, hogy intelligens, empatikus felnőtekké váltak.

Mi a legkedvesebb rész a gyerekekkel töltött napodban?

A hétköznapjaim minden részét szeretem, de leginkább, amikor aktívan tevékenykedhetek a gyerekekkel és látom a csillogó szemeket, rácsodálkozó tekinteteket, örömteli sikerélményeiket.

Milyen kedves, a gyerekekhez fűződő történeted van?

Rengeteg kedves történetem van, nagy boldogság tölt el amikor, szerencsére elég gyakran azt mondják, hogy: „ Jó volt ez a nap!”

Egy gyerek egyszer délben azt mondta: „ Olyan jó volt ez a nap, hogy legszívesebben megcsinálnám mégegyszer”.

A pedagógiában, gyerekek nevelésében mit tartasz lényegesnek?

Pedagógiámban fontos számomra, hogy minden gyermek külön egyéniség, külön személyiség. Ezt mindig, minden esetben fontos szem előtt tartani, így szeretem őket, nevelni, fejleszteni, gondoskodni róluk. Ez által tudnak leginkább fejlődni.

Fontosnak tartom a rendszerességet, tudatosságot, következetességet, mindennek a játékos megközelítését, a bizalmat a mindennapokban.

Mivel foglalkozol szabadidődben?

Szabadidőmben szeretek a családommal lenni, sokat utazunk, kirándulunk, aktívan pihenünk.

Ha nem óvónő lennél mi lennél?

Ha nem óvónő lennék….nem is tudom mi lennék…én mindig ez akartam lenni.

Tudnál ajánlani tevékenységet, játékötletet, amit otthon el lehet készíteni, vagy eljátszani?

Számomra nem egy-egy tárgy fontos a játékban, hanem az együtt töltött idő, közös élmény, beszélgetés, ami örömet ad minden résztvevő családtagnak.

Saját tapasztalataimból merítve, azt ajánlom minden szülőnek, hogy töltsenek el minél több hasznos, élménydús időt gyermekeikkel, mert nagyon hamar felnőttek lesznek.

Szerintem az a fontos amit felnőttként gyermekeink magukkal visznek gyermekkorukból a nagybetűs életbe, és esetleg családi hagyomány válik egy egy dologból, programból.


Bickó Álla
Óvodapedagógus                                       


Mióta dolgozol óvónőként, és miért ezt a pályát választottad?

Én pályakezdő óvodapedagógus vagyok, nevelői tevékenységemet itt kezdtem a Bóbitában, a zöld csoportban. Már 18 éves koromban nevelőnőként dolgoztam ott ahol éltem, így mindig pici és picit nagyobb gyerekek vettek körül, nagyon szeretem a gyerekeket és jó érzéssel tölt el csupán a tudat is, hogy hozzájárulhatok a fejlődésükhöz.

Családodról beszélnél pár szót?

Sajnálatos módon nekem nem volt alkalmam a szüleim mellett felnőni, így többnyire engem is óvónők/nevelőnők neveltek.

Mi a legkedvesebb része a gyerekekkel töltött napodban?

A gyerekekkel töltött idők, számomra fontosak. Mindig tanulunk egymástól új dolgokat, örömmel tölt el, ha boldognak/vidámnak látok egy gyermeket, ha pedig éppen sír jó érzéssel tölt el ha megtudom vigasztalni és bizalommal fordul felém, elmondja mi bántja.

Milyen kedves, a gyerekekhez fűződő történeted van?

Mikor még nevelőnő voltam akkor az egyik kislány (aki nevelőotthonban él) megkérdezte tőlem, hogy én kinek vagyok az anyukája és én azt a választ adtam neki, hogy én az a személy vagyok akire akkor is tekinthet anyaként, ha az igazi nincs jelen.

A pedagógiában, gyerekek nevelésében mit tartasz lényegesnek?

Minden gyermek egyedi, más, más tulajdonságokkal és küzdelmekkel. Nagy örömmel tölt el, amikor egy nagyobb gyerek segít a kisebbnek, öröm látni a fejlődésüket, hogy nem ítélkeznek és mindenkit egyaránt elfogadnak. Az ismétlődő szabályok és a napirend fontos a gyerekek számára.

Mivel foglalkozol szabadidődben?

Szabad időmet leginkább a barátaimmal töltöm, de amikor egyedül vagyok akkor filmezek, vagy csak zenét hallgatok, nagyon szeretek énekelni( mindig is ének tanár akartam lenni, de máshogy alakult) szeretek sportolni, bár nem sok lehetőségem van rá. 




Csoportos dajka
Hartmann Timea





1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon barátságos a Barna csoport szobája. Köszönet Kriszta néninek,Anikó néninek és Nati néninek a kellemes hangulat megteremtéséért.

Köszönettel: Kenessey Mónika ( Tóth Zsombor )