Sárga csoport

BEMUTATKOZIK
ÉLŐ BRIGITTA
óvodapedagógus


Mióta dolgozol óvónőként, és miért ezt a pályát választottad?
2016 nyarán szereztem meg a diplomámat óvodapedagógusként és ugyanebben az évben, szeptemberben kezdem el pályafutásom a Bóbita Óvodában. Ezelőtt fél évet dolgoztam egy családi napköziben, és már 4 éve babysitterkedek családoknál. A gyerekek iránti szeretetem terelt erre a pályára, amit már kiskoromban kitűztem magamnak.

Családodról beszélnél pár szót?
A családommal élek a XX. kerületben törzsgyökeres erzsébetiként egy kertesházban. Van egy 3 évvel fiatalabb testvérem, Bence és egy németjuhász kutyusunk, Negró. A családommal nagyon szoros a kapcsolatunk, hiába nőttünk fel, de az öcsémmel mai napig szívesen járunk a szüleinkkel nyaralni, kirándulni, kikapcsolódni.

Mi a legkedvesebb része a gyerekekkel töltött napodban?
A reggeli öleléssel kezdődik, amit a gyerekektől kapok. Hihetetlenül jó érzés, amikor csillogó szemekkel szaladnak felém, mikor meglátnak. Emellett a velük töltött beszélgetések, amikor személyes történeteikről mesélnek, és persze az altatás alatti meseolvasás, mikor kíváncsi szemekkel hallgatják a mesémet.

Milyen kedves, a gyerekekhez fűződő történeted van?
Rengeteg eszembe jut. Kettőt említenék meg. Az egyik, amikor az 5 éves Kornélra vigyáztam, és este lefekvésnél azt mondta az anyukájának, hogy ez volt élete legszebb napja, mert a Brigi ma csak vele játszott. (mindig a testvérével együtt vigyáztam rá azelőtt). A másik kedves történetem az óvodai gyakorlatom alatt történt, amikor az egyik kislány, Maya, megkérdezte tőlem, hogy kiviheti-e a zsákjába a rajzát. Mire azt feleltem igen, elindult, de 2 lépés után visszaszaladt és azt súgta a fülembe. „Brigi néni, én igazából tudom, hogy ki szabad vinnem, csak direkt kérdeztelek meg, hogy tudjál rajtam gyakorolni” J

A pedagógiában, gyerekek nevelésében mit tartasz lényegesnek?
Mindenképpen a következetességet, a szabályok kialakítását és betartatását. Úgy gondolom, ha a gyerekek megtanulják milyen helyzetben, mi a teendő, mit szabad és mit nem, az egy olyan biztonságos érzelmi alapot nyújt a mindennapjaikhoz, amit mással nem lehet pótolni. Emellett mindenekelőtt fontos a gyerekek felé kimutatott szeretet, a megértés, és a türelem.

Mivel foglalkozol szabadidődben?
Nagyon szeretek kirándulni, úszni, moziba járni. Szeretek a barátnőimmel összeülni, beszélgetni, nagyokat sétálni a városban. Sokat vagyok a barátommal, a családommal. Szeretem a családi összejöveteleket, és imádok utazni.

Ha nem óvónő lennél, mi lennél?
Talán idegenvezető, mert imádok utazni. Illetve a pszichológia is mindig érdekelt. Elképzelhetőnek tartom, hogy egyszer még gyerekpszichológusnak tanuljak.

Tudnál ajánlani tevékenységet, játékötletet, amit otthon el lehet készíteni, vagy eljátszani?
A saját gyerekkoromból is emlékszem rá, és tapasztalom is a mostani gyerekekkel való kapcsolataim során, hogy mennyire szerettem és szeretnek bunkert, kuckót építeni. Nagyon jó ötletnek tartom, mert jó alkalmat teremt arra, ha a gyerkőc vissza akar kicsit vonulni a világ elől, és nem kell hozzá sok minden csak pár pokróc meg szék, esetleg asztal. Az építés közben fejlődik a kreativitásuk, a térlátás, és megannyi szabad játékra nyújt kitűnő lehetőséget, akár egyedül, akár társaságban.



Bemutatkozik
Kovács Judit
óvodapedagógus

Nincsenek megjegyzések: